اخبار

نمايش کليه اخبار  عمومي  اخبار ايران 

حسن‌زاده: فروشندگان بیمه عمر با ضریب توانگری مالی کمتر از یک، نظارت جدی شوند

دکتر خلیل حسن‌زاده کمند مدیرعامل بیمه تخصصی زندگی خاورمیانه نظارت جدی بر شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه‌نامه‌های زندگی را به دلیل اهمیت برخورداری از توان ایفای تعهدات یک امر ضروری دانست
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه وی که به عنوان سخنران کلیدی سمینار توسعه بیمه‌های زندگی سخن می‌گفت با اشاره به تجارب جهانی شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه زندگی گفت: نهادهای ناظر در این کشورها متناسب با استانداردهای توانگری مالی و برخورداری از ذخایر مناسب اجازه فروش بیمه‌نامه عمر را صادر می‌نمایند و لازم است ما نیز در پیاده‌سازی این تجربه در گام نخست سیستم نظارتی خود را در زمینه فروش بیمه‌نامه‌های عمر تقویت کنیم و در گام‌های بعدی ضریب توانگری مالی مشخصی را برای فروش بیمه‌نامه‌های عمر تعیین کنیم.

صنعت بیمه نیازمند آینده پژوهشی

وی در ادامه سخنرانی خود صنعت بیمه را نیازمند آینده‌پژوهی دانست و افزود: با توجه به تغییرات مستمر هرم جمعیتی باید نیازها در شرایط مختلف رصد شده و راهکارهای لازم اندیشیده شود. بسیاری از شاغلین و متقاضیان بیمه نگران آینده خود هستند که باید با شناسایی تقاضاهای مختلف و مدیریت آنها، محصولات مرتبط طراحی و ارائه شوند.
حسن‌زاده تأکید کرد آئین‌نامه‌های موجود در صنعت بیمه با نگرش شرکت‌های بیمه جنرال تهیه شده است و با ورود شرکت‌های بیمه تخصصی، لازم است تغییراتی در آنها داده شود.
وی افزود: آئین‌نامه‌های نمایندگی، سرمایه‌گذاری و 68 نیاز به اصلاحات سریع دارد. افرادی که متقاضی نمایندگی 75 از شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی هستند دلیل ندارد که آموزش سایر رشته‌ها را بگذرانند و در آزمون این رشته‌ها شرکت نمایند. آئین نامه سرمایه‌گذار با دیدگاه منابع کوتاه مدت شرکت‌های جنرال تهیه شده است در حالیکه منابع در اختیار شرکت‌های تخصصی بیمه زندگی بلندمدت است و آئین‌نامه 68 فقط بیمه‌نامه‌های با پوشش و تعهدات فوت را پوشش می‌دهد درحالی‌که بالقوه در بازار تقاضای زیادی برای مستمری وجود دارد.
در ادامه او موفقیت شبکه فروش بیمه‌های زندگی را منوط به تغییر در نگرش فروشندگان بیمه نسبت به شغل، مشتریان و محصولات بیمه‌ای دانست و تصریح کرد:
شغل نمایندگان و فروشندگان بیمه‌های زندگی یک شغل حرفه‌ای است و آنان برای موفقیت در این بازار باید اصول حرفه‌ای‌گری را رعایت نمایند.مشتریان بیمه‌های زندگی انسانهای آینده‌نگر و باهوشی هستند که می‌توانند عملکرد شرکت بیمه را ارزیابی نمایند و نهایتاً فروشندگان بیمه‌ زندگی بعنوان فاینانشیال ادوایرز باید بتوانند محصولات مورد نیاز آنها را به تناسب تقاضا و شرایط مشتری در اختیارشان بگذارند.
حسن‌زاده در ادامه به مسائل و مشکلات مربوط به سیستم‌های IT موجود در بازار بیمه‌ای کشورمان اشاره‌ای کرد و خصوصیت بارز یک سیستم کارآمد را توانائی تعریف محصولات جدید در اسرع وقت و با توجه به نیاز و درخواست مشتریان عنوان نمود.
مدیرعامل بیمه‌زندگی خاورمیانه در پایان برای خروج وضعیت موجود، با توجه به شرایط اقتصادی کشور عرضه محصولات بیمه‌زندگی متصل به شاخص‌های خاص مانند طلا، ارز و نرخ تورم بعلاوه رشد تولید ناخالص داخلی به کارشناسان و شرکت‌های بیمه پیشنهاد کرد.





نوشته شده در 1397/6/25
تعداد مشاهده اين صفحه : 122 بار
کد خبر : 9
[نمايش نسخه قابل چاپ اين خبر]    [ارسال براي دوستان]
  جديدترين اخبار  جستجو آرشيو اخبار