اخبار

نمايش کليه اخبار  عمومي  اخبار ايران 

ضمیری تشریح کرد: پیش نیازها، الزامات و راهکارهای توسعه بیمه زندگی

معصوم ضمیری مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بیمه پاسارگاد به عنوان سخنران کلیدی سمینار” توسعه بیمه های زندگی” پیش نیازها، الزامات اساسی و راهکارهای توسعه بیمه زندگی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، ضمیری با نگاه اجمالی به تحولات بیمه های زندگی در ایران بعد از انقلاب اسلامی گفت : توسعه بیمه های زندگی در ایران پس از انقلاب با تردید مواجه شد و از سال ۶۰ تا ۶۷ فروش آن متوقف گردید اما در قانون جدید برای توسعه بیمه های زندگی، شرکت تخصصی بیمه زندگی به نام ”بیمه دانا ” تاسیس شد و سپس بیمه آسیا و بقیه شرکت ها به آن پرداختند و در سایر شرکت های بیمه، فعالیت بیمه های زندگی آغاز شد، ولی شرکت های بیمه کارآفرین، سامان و پاسارگاد بیشتر به این موضوع پرداختند.

پیش نیازها و الزامات بیمه زندگی

مدیرعامل بیمه پاسارگاد گفت: بیمه زندگی به پیش نیازها و الزاماتی برای رشد بیشتر نیاز دارد که در ابتدا، باید پیش نیازها تامین شوند؛ این پیش نیازها هم به صنعت بیمه مرتبط هستند و هم به مسائل خارج از صنعت بیمه.
ضمیری با اشاره به سه مورد از عوامل خارج از صنعت بیمه که با پیش نیازهای بیمه زندگی مرتبط هستند، گفت: وجود سرمایه و کار لازم است و در صورت فقدان آن، قطعاً باید بیمه گران برای آن راهکارهایی پیدا کنند.
ثبات نسبی در ارزش پول ملی نیز اهمیت دارد و بیمه گرها باید برای آن با مکانیزهای بیمه ای، پارامترهایی داشته باشند. وی همچنین توسعه فرهنگ بیمه در جامعه را برای توسعه بیمه های عمر الزامی دانست.
این سخنران کلیدی سمینار توسعه بیمه های زندگی در ادامه به الزامات داخل صنعت بیمه اشاره کرد و پرهیز از خدمات جزیره ای در شرکت های بیمه ای و وجود اراده جمعی برای دستیابی به راهکارهای مشترک در زمینه توسعه بیمه های زندگی را یکی از این الزامات دانست.
وی افزود: طراحی بیمه های زندگی متناسب با نیازهای بازار و شناسایی این نیازها و دسته بندی آن، نکته دیگری است که نباید از نظر دور داشت.
ضمیری وجود یک سازمان فروش تخصصی بیمه های زندگی را که دارای اهداف آموزشی، مدیریت و نظارت بر شبکه فروش و عرضه های بیمه زندگی است و همچنین پایش فعالیت های برنامه های بیمه زندگی را از دیگر ضرورت های توسعه بیمه های زندگی برشمرد.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد در ادامه به نحوه تدوین شرایط عمومی حاکم بر بیمه های زندگی و پوشش تکمیلی این بیمه نامه ها پرداخت و موضوع تهیه استاندارد حسابداری و نمونه صورت های مالی تخصصی بیمه های زندگی، تدوین آیین نامه و تنظیم امور بازاریابی، فروش و پشتیبانی بیمه های زندگی، بازنگری در آئین نامه های مرتبط با بیمه های زندگی و ارائه مشوق های لازم برای تاسیس شرکت های اختصاصی بیمه های زندگی را بیان کرد و افزود: با این مشوق ها تعداد شرکت های تخصصی بیمه قطعاً افزایش خواهد یافت.
ضمیری نظارت کامل آئین نامه حاکمیت شرکتی در شرکت های عمومی بیمه را ضروری دانست و الویت اجرای حاکمیت شرکتی در اینگونه شرکت ها را موضوعی جدی تلقی کرد و اظهار داشت: باید برنامه های جامع بیمه های زندگی اجرا شود و این امر با نظارت دست اندرکاران بیمه ممکن است.

نگاهی به آمارهای بیمه زندگی در بیمه پاسارگاد

ضمیری در ادامه سخنرانی خود به برخی آمارهای بیمه پاسارگاد اشاره کرد و گفت : تولید بیمه نامه زندگی شرکت پاسارگاد در سال ۹۶ برابر ۸؍۵۵ درصد بود و اگر با استانداردهای جهانی که ۵۵ تا ۶۰ درصد است ، مقایسه شود نشان می دهد شرکت پاسارگاد به این استانداردهای جهانی رسیده است.
وی افزود: در سال ۹۶ بیمه نامه های صادره این شرکت به رقم ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار فقره رسید که وضعیت بیمه نامه های صادره نشان می دهد ۸۵ درصد آن ها فعالند و تعدادی از آن ها بازخرید شدند. ضمیری خاطرنشان کرد: ۸۴ درصد بیمه نامه های عمر این شرکت تا سن ۴۰ سال است که نشان می دهد قشر جوان، متقاضی بیمه عمر هستند و تمایل به سرمایه گزاری دارند. از نظر مدت سرمایه گذاری، اکثر بیمه نامه ها تا ۳۰ سال پیش بینی شده است. در این نوع سرمایه گزاری ها، ما با بانک های رقابتی نداریم چون آن ها این نوع خدمت را ندارند و اصول بیمه های زندگی با پس انداز بانک ها فرق دارد.
وی در پایان گفت : بیمه پاسارگاد ۸۲ شعبه دارد که عمده آن ها به بیمه زندگی مشغولند و دارای ۲۱۶۸ نماینده عمومی ، ۱۹ هزار و ۲۴۴ نماینده فروش بیمه های عمر و ۲۶ مدیر ارشد فروش است.







نوشته شده در 1397/6/25
تعداد مشاهده اين صفحه : 135 بار
کد خبر : 8
[نمايش نسخه قابل چاپ اين خبر]    [ارسال براي دوستان]
  جديدترين اخبار  جستجو آرشيو اخبار